Pipsu vs. valjaat

Kun vain pääsen päivittäin ulkoilemaan, kaikki valjaat ovat minulle ok. Nau´un vaativasti, kunnes emäntä tajuaa laittaa minulle valjaat ja kehrään ihan mahdottomasti, kun niitä puetaan. Jee, ulos! Vääntäydyn tarvittaessa irti kaikista samoista valjaista kuin Miirukin, mutta minä olen enempi letkeä valjasvakaumuksessani; kunhan kukaan ei uhkaa minua, kävelytän ihan mielelläni emäntää. Sen pitäisikin liikkua enemmän.

Emäntä on niin uupunut helteestä, että kykeni laittamaan mun normilenkiltä vain kuvia tähän. Mutta ei haittaa, minä olen niissä oikein kaunis.

Pipsu

WP_20140711_018

Mennäänmennäänmennään, nytnytnyt!

WP_20140711_019

Oikeelle, vasemmalle, oikeelle…?

WP_20140711_023

Tää baari on niin last season. Vanhat heinät.

WP_20140711_025

Nuuh, nuuh…perushiiru.

WP_20140711_029

Heinäsirkka. Rapeita, mut koivet raapii kurkkua.

WP_20140711_035

Mun kylpylä, puss! On mineraaleja ja ötökänsiipee ja ihan kaikkee. Otetaan tänään kevytkuorrute.

WP_20140711_043

No comments. Tos oli semmonen juttu. Read my tail.

WP_20140711_049

Tää on… nuuhnuuh… metsähiiri? En oo kyllä varma…

WP_20140711_050

Entäs jos hiiret oiski isompia ku kissat?

WP_20140711_051

Mut ei ne oo. – Ton päivät on niin luetut. Oota ku kamera poistuu paikalta.

WP_20140711_056

Mennäänmennäänmennään. Kuljettaja, _nostele_ jalkojas.

WP_20140711_067

Pitää tuumata. Tyssst!

WP_20140711_068

Niinku mitä just sanoin?

WP_20140711_069

Paljonko tarviisin hyppyvoimaa, jos hyppykulma on 45 astetta, etäisyys 3,5 m, korkeus 1,2 m, sivutuuli 1 m /s? No jaa, olen kissa, tässä ajassa olisin jo hypännyt.

WP_20140711_070

Mun pitäis aloittaa mun telugun opinnot. Mä oon siellä ”pilli”. Tarviiks oikeestaan muuta tietääkään?

WP_20140711_072

Tjaa. Mennääs taas.

WP_20140711_079

Pidetään syke ylhäällä. Jaksaa, jaksaa.

WP_20140711_081

Mummms, tää rucolatyyppinen ei oo hassumpi, himppa savuisuutta piristäis tota pähkinävivahdetta.

WP_20140711_086

Nuuh…tää on, tää on… On tää kyl Vänä. Tää on haukkapala, hännän kans hyvä ku 10 cm ja 20 g. Sanoin, et jättää kukkapenkit rauhaan, ni saa elää. Mut jos ei, nii myyrän tie on sit siinä. – KUULITKO?!

WP_20140711_090

Peltohiiriä. On on.

WP_20140711_094

Hysss, hiljennytään! Kyyhkysiä. Paistit laulaa.

WP_20140711_096

Jos tosta silpasen tonkin räkänokan? Peltohiiril mitään tapoja, vaik iltalaulut meneillään.

WP_20140711_099

Mut ei nyt jaksa. Mä oon semmoinen kukkaiskissa, piis and laav.

22 kommenttia artikkeliin ”Pipsu vs. valjaat

  1. Sulla on ollut Pipsu tosi mielenkiintoinen lenkki. Ja mitä kaikkea sieltä teiltä päin löytyykään. Wau! Ei ole ihme että emäntäsi nääntyi perässäsi – sitä sattuu. Näkyikö yhtään syötävän hyvää perhosta?

    • Kiitos,erityisesti maaseutu saa minut innostumaan matkallisesti pitkistä ulkoiluista, kaupungissa mulla on lyhyt vakireitti, mutta voisin olla siinä nuuskuttelemassa sitten vaikka kuinka pitkään – ajattele, siitäkin emäntä sanoo, ettei jaksa sitten seistä niin pitkään paikallaan. Vois valita, et kumpi parempi :-0!
      Perhoset on kyllä kans hyvä iltapala, nyt ei muuten osunutkaan kohdalle. Jospa tänään…
      – Pipsu –

  2. Hienosti yhdistetty liikunta ja pohdiskelu! Ja emännän ulkoilutus tietty. Ne on kyllä valjaissa melkonen kivireki, miten voikin olla niin hitaita ja tömistäviä?

    Mutta teillä on kyllä ihan huiput mestat! Ötököitä ja paisteja moneen makuun, ruohoa ja kaikkea!

    • Niin on perässä vedettäviä, ettei aina uskoiskaan ^_^. Mitenkähän ne saa oman ruokansa kiinni, kun tuommoista kömpelömpää on toi eteneminen?
      Ruoho on kyllä niin musta kuin Miirustakin aivan herkkua; talvisin me halutaan omat salaattiruohokupit ruokintapaikalle, ei voi syödä toisen kupista.
      – Pipsu –

      • Tuo ihmisten ruokahomma on outo. Kun meidän ihminen syö kasveja, niin ne ei edes juokse karkuun. Mut silti se ei tahdo saada niitä kiinni aina, vaan tuo harvoin tai sitten pyytää sitä toista ihmistä tuomaan. Täytyy olla tosi onneton saalistaja, sen minä vaan sanon! Mutta en enemmän valita niin kauan, kun mun lautaselle ilmestyy säännöllisesti ateria. Kaipa itse tietävät, mutta aika vaivalloiselta se kyllä vaikuttaa.

      • Hmmm, kasveja?? Me arvostetaan tuommoista, kun mekin herkutellaan just salaattibaareissa. Jännä ihminen teillä, ymmärtää kissautta! Me vinkataan, jos löydetään joku uus herkkuheinä. Mutta totta kyllä, että ei me meidän kanoista luovuta ^.^!
        – Pipsu –

  3. No olet kyllä erittäin kaunis! 🙂

    Minäkin kävelen valjaissa nätisti niin kauan, kun ei ole mitään hätää. Mutta jos tilanne vaatii, tiedän kyllä miten valjaista irottaudutaan tarvittaessa nopeastikin.

    T. Bertta

    • Oi kiitos, hyrrrrr… hyrrrr…!
      Juuri niin, kissa tietää, milloin on syytä liueta paikalta. Olen vähän rohkeampi kuin Miiru, mutta iso koira, vaikka ystävällinenkin, tulossa nuuhkimaan tai lähellä äkillinen, kova ääni – näkemiin! Emäntä niin toivoisi meidän tutustuvan johonkin kilttiin koiraan, mutta se on vielä etsinnässä.
      – Pipsu –

    • Kiitos ^~^! Kun luin sun ulkoiluseikkailua, jäi toi sadelaulu kivasti soimaan, vaikka minä olenkin vähän arempi tuon sateen kanssa. Katson kyllä kynnykseltä, kun pisarat läiskähtelee kiveytykseen, se on aika kiinnostavaa.
      -Pipsu –

  4. Hännästä päätellen sulla tosiaan oli kivaa. Ihan käy kateeks ku mamma ei oo ehtinyt joidenkin juhlavalmisteluiden vuoksi lainkaan valjastelemaan meidän kaa koko lomalleen! Höh! ~Karkkikaksoset~

    • Oho, valjastelutauko >.<, siitä sietääkin huomauttaa mammaa. Mutta jospa te saatte jotain juhlaherkkuja sitten vastapainoksi, vaikka broileria? Mulla on aika eläväinen häntä, sanoo emäntä, menee kuulema pörhöönkin aika vikkelästi.
      – Pipsu –

  5. Sä oot Pipsu ihana! Mä en ikinä ois muuten saanu koulutettua mun ihmisäitiä noin pitkämieliseksi, että ois jaksanut tuollaista filosofis-kulinaristis-ornitologista kuntolenkkiä ees pikku pätkää. Se on jotenkin rauhaton kai. Mut hyvä, että säkin kuitenkin ymmärrät tän freedomin edut myös; mä vinkaan: kaiken ton olisit voinut tehä myös ilman valjaita ja valvovaa ihmissilmää. Mieti tätä, ja harjoita niitä irrottautumistaitoja kuitenkin säännöllisesti.

    • Tessa, kiitos, sä oot semmoinen superpantteri <3, ja rohkeeki ku mikä. Kiva ku oot juttelemas tääl meijän kans!
      Hyvä vinkki sulta noi ihan omat polut; pyysinki emännältä, et se kertois lähiaikoina mun kesähuvilasta ku Miiru sai jo esitellä kivikkonsa. Täs ulkoiluasias Miiru on kiihkeempi vapauden kannattaja, mut on mullakin oma viherhuone, johon ei flexillä mennä ^_~!
      – Pipsu –

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s