Vihreä Vilpolani ja muutama pyörähdys

Minä kohtuukäytän ulkoilua. Olenko valjaissa tai vapaana, se ei minua niin nyppää. Arvelen, että Miiru ottaa jokaisen lapsuudessa pimeässä huonessa viettämänsä sekunnin takaisin ainakin sata- ellei tuhatkertaisena, minähän sain kirmata vailla mitään kahleita. Siksipä jos minä saan maalla olla vapaana, olen aika maltillinen, on jo nähty ja koettu. Ehdottomasti kuitenkin pidän ulkonaolosta! Lekottelen pihamaalla ja kukkapenkissä, tulen näytille, jos emäntä kutsuu – paitsi tietenkin jos se kiekuu joka puolen tunnin välein, ei semmoista juoksutusta kukaan tottele. Malttia, nainen.

Mutta on minullakin peltopolkuni, ojani ja lepopaikkani Vihreä Vilpola. Onko Vilpola aina sama – ehei.  Joskus voin tuumailla kotkansiipipensaistossa ojan varrella, toisaalta kuunliljan alla kukkapenkissä, kärhöluolassani sokkelin vieressä, saatan ilmaantua myös vuohenkilpien keskeltä. Mustaherukkapensaassa on liian vahva aromi minulle, en ole perustanut sinne keidasta päinvastoin kuin norjanangervon lehvistöön. Käyn mielelläni päivittäin pyörimässä mullassa ja hiekassa sekä lähipelloista pistelen 4-8 -jalkaista proteiinia. Silti näistä herkuista huolimatta mielelläni hengailen ihmisten kanssa pihalla ja tulen yöksi sisälle nukkumaan. Miiru on meistä intohimoinen suhteessa ulkoiluun, mutta odottakaapas, kun päästään ruokaan. SIITÄ minulla on paljon sanomista…!

Pipsu

WP_20140707_033

Me ollaan kumpikin hyvin maltillisia puiden suhteen. Tässä meidän ojalla olis salava, pihlaja, tuomi ja kuusi, mut ohimennen vaan huolletaan kynsiä, se riittää. Heinät on nam!

WP_20140710_061

Meen kohta tonne Vihreään Vilpolaani pohtimaan, sua ei oo kutsuttu. Hus!

 

WP_20140710_066

Tää on enemmän Miirun reviiriä, mut saan käydä, jos haluun.

WP_20140707_022

Checkpoint Pipsu Pippuri

WP_20140708_011

Välillä käyn emännän silitettävänä.

WP_20140708_018

Sitten taas ojalle.

WP_20140708_020

Meen tonne ja sit sä et nää mua. Gudpai!

WP_20140716_004

Tulinkin täältä vuorenkilven alta, ylläri! Jos katon sua vaan yhdellä silmällä, näytät laihemmalta.

WP_20140716_008

Elämä on kato näkökulmakysymys. Säkin näytät niin paljon hauskemmalta näin. Kokeile!

WP_20140716_054

Liikkuvaa proteiinii [käpälän alla]. Njamnjam.

WP_20140716_019

Otin pienet kuorrutteet. Tää on jo osa loppupyörähdystä.

WP_20140716_022

Nyt töihin, mulla on työmaa valvottavana. Tästä pitäis kaivaa vähän lisää, hopihopi.

WP_20140716_040

Että ottaa voimille. Pyörisinkö vähän tässä mullassa, ni piristyis?

WP_20140716_026

Tulikissa! Taikaa, makaan hiilloksella! No enkä, vitsivitsi. Kävin vaan tähän kun huvitti. Toi raivaa tätä pois.

WP_20140716_033

Nyt meen hiirimaille. Älä seuraa, haluun saalista.

WP_20140714_005

Sit tuun sisälle ja meen juomaan. Tää on meidän luvallinen paikka, toi violetti malja on enempi mun. Nää on semmoisia halpoja kippokopioita, ni emäntä pohti kelpuutetaanko, mut mä oon hyvin joustava – kunhan ei oo muovikuppi lattialla.

 

 

18 kommenttia artikkeliin ”Vihreä Vilpolani ja muutama pyörähdys

  1. Nää sun opastetut kiertomatkat on kyllä mahtavia! Teillä on upeat mestat! Ja sulla sointuu älyttömän nätisti tuo vaalenpunainen pohjallinen valkoisiin sukkiin ja hopeaiseen raitapuseroon ♥

    • Oiii, kiitos, olipas kauniisti sanottu! Oon kyllä omasta mielestänikin sievä – myös emäntä oli pohtinut ennen mun leikkausta vähän haikeana, että mun pennuista vois tulla nättejä. Mut ei sit menty sitä ajatusta eteenpäin. Sama haikeus oli Miirunkin kohdalla, se on kaunislinjainen ja kiiltäväkarvainen kolli, mutta ei lähdetty sille tielle, vaan pysyttiin leikkautuspäätöksessä.
      – Pipsu –

    • Namnamnam, heinät on herkkua! Nyt vaan emäntä käskee jo himmailemaan, kun alan poistelemaan niitä oksentelemalla.
      Emäntä sanoo, et mä oisin tosi hyvä hyönteisproteiinimalli: viikset vaan väpättää, kun nappailen kärpäsiä, heinäsirkkoja ja muita sirittäjiä, perhosiakin menee. Syön nautiskellen ja lipaisen vielä huulet puhtaiksi herkkupalan jälkeen. Emäntä toivois, et söisin erityisesti niitä 8-jalkaisia [hämähäkit] ja 6-jalkaisia [koppakuoriaiset], se niin inhoo kumpiakin. Maistais, aika hyviä ne on!
      – Pipsu –

      • Oho, aika paha paikka! Kiitos vinkistä, pitää varoa. Emännästä ei oo mitään apua niiden koppiaisten kanssa, kun se kirkuu heti, kun näkee lattialla semmoisen, juoksee vaan pois. Itte pitää ötökkäkirjaa lukee.
        – Pipsu –

    • [Emäntä: Tirstirsktirsk, hihihihihi…..joustava…hihihi.]

      Emäntä käyttäytyy jotenkin omituisesti?! Toki minä olen joustava, mutta kreivittärillisissä rajoissa! Mitä siitä nyt tulisi, jos joka ruuan tai kipposen hyväksyisi – on pidettävä rajat, rajat ja rajat, sanon minä. Mutta hyvinkin leppoisa olen eri lasilaatujen välillä, kristallilasin sijaan saatan hyvinkin juoda tuommoisesta tavallisemmasta lasimateriaalista. Mutta tarjoilulämpötilasta en tingi – huoneenlämpöistä ja mieluiten sadevettä.
      – Pipsu –

    • Kiitos! On tässä maaseudussa puolensa, meillekin vähän aikaa erilaista. Emäntä sanoi tänään, että kun palataan kaupunkiin, saatan joutua kylpyyn ^.^, multakuorrutteet kuulemma tuntuu vähän sormenpäissä. Ja hö-pö-hö-pö, saahan sitä koettaa.
      -Pipsu –

      Kirjahyllyt on erinomaisia! Kun on kaupunkiaika, yksi varmimmista turvapaikoistani on olla hyllyllä tulostimen takana. Saan miettiä siellä yllättävän rauhassa (tai jos pitää olla piilossa koppaa tai autoa varten) . Tänään, kun emäntä ei laskenut ulos vaan käski pitää kotipäivän, menin möksöttämään kirjahyllyn alalokeroon. Nukuin siellä mooooonta tuntia.
      – Miiru –

  2. Onpas ihana vilpola ja joka katin unelma! Tuolla on hyvä kierrellä, kun kerran huoltokin pelaa.

    Kiitos kierroksesta ja aamua piristävästä kuva- ja tarinointituokiosta!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s