Hei me autoillaan

Täällä taas.

WP_20140807_012Pipsu on semmoinen…joustava, on varmaan oikea sana. Se ei hätkähtänyt ollenkaan, kun emäntä alkoi touhuilla, tyhjensi roskiksia, imuroi, pesi pyykkiä, keräili kasseja. Mutta minä – minä tiesin heti, missä mennään. Näettekö, Pipsu asettui heti matkavalmiuteen.

Minä puolestani vetäydyin mietiskelemään olohuoneen pöydänjalkojen taakse kaapin viereen kauemmas emännästä. Laskeskelin, että lyhytaikaisesta vaivasta huolimatta lopputulos olisi kuitenkin viljapellot, kivikko, tuoretta ruohoa, kenties hiiri? Emäntä tuijottikin minua lopulta ällistyneenä – en mennyt sen enempää karkuun, annoin laittaa kissojen turvavyövaljaat enkä autossakaan oikeastaan muutamaa juttelutuokiota enempää maukunut.

Pipsuhan on, kuten sanoin, joustava. Sen lisäksi, että se seurasi kaikken kassien pakkausta, Pipsu oikein kehräsi, kun laitettiin valjaat ja lopulta asettui odotamaan kiipeilytelineelle käpälät sievästi vierekkäin autoon menoa.

WP_20140810_005

Emme kumpikaan erityisesti rakasta autoilua, mutta ei tämä nyt täysin kurjaakaan ole. Parasta olisi, jos saisi kiivetä takaikkunan hyllylle ja turvavyöt voisi napsauttaa sinne kiinni. Insinööri, pliis?

Emäntä kehui minua kovasti. Sanoi, että olen tullut taas askeleen luottavaisemmaksi ja rohkeammaksi. Imuri ei edelleenkään sovi äänimaailmaani, mutta automatka meni oikeasti hyvin.

Pipsu on meidän megafoni. Jos minä olen hillitty ja hyvin pidättyväinen äänivaroissani, Pipsu kailottaa mielipiteensä reippaasti ja naapuriin saakka. Eipä tämä meitä haittaa, täydennämme toisiamme. Automatkalla Pipsulla oli paaaaalljooon puhuttavaa. Ei siis valitusmaukumista, vaan jos emännän ajotyyli ärsytti, heti tuli noottia.

Pipsulle ei sovi kiertoliittymät eikä hidastetöyssyt, tulee liikaa kallistusta ja pomppuista menoa – nootti. Samoin kaupunkiliikenteessä liikennevaloihin pysähtyminen  ja sitten kiihdytys – nootti. Jos on radio liian kovalla – nootti. Liian nopeat jarrutukset – nootti. Puhuminen matkapuhelimeen ajon aikana (vaikka emäntä käyttää handsfreetä!) – nootti.

Kun tultiin perille, lähdettiin tarkistamaan tilukset. Katsottin ensin  salaattibaari ja lähipelto – helle ja kuivuus on koetellut viljoja, aikamoista kahinaa oli liikkua korsien välissä. Onnistuttiin ällistyttämään emäntä taas uudestaan  – tultiin takaisin lötköttelemään pihalle ja haluttiin silitystä. Eihän tämä Pipsun kohdalla, mutta että minä! Taas emäntä kehui minua, uutta turvallisuudentunnetta on selkeästi tullut kesän aikana, en ole enää kauhuissani vapauden menettämisestä. Ulos pääsee, vaikka välillä käy sisällä syömässä ja nukkumassa.

Ja sitten minä nappasin sudenkorennon. Nam.

Sudenkorento

Tulin kutsusta sisälle 21.05. Söin vähän raksuja ja nyt emäntä sanoi, että mennään katsomaan, josko superkuu näyttäytyy. Mukavaa oloa teille kaikille!

Miiru

 

16 kommenttia artikkeliin ”Hei me autoillaan

    • Sekin on muuten iso muutos tänä kesänä, että emäntä saa tulla lähelle ihailemaan saalistani. Meistä kumpikaan ei osaa Tirren tavoin tuoda ruokaa kotiväelle, mutta omiksi tarpeiksi sentään napsitaan näitä luonnon proteiinipatukoita ^.^.
      – Miiru –

  1. Tehän olette aivan mahdottoman mallikelpoisia matkailijoita! Emännästäkin tulee vielä loistava ajaja kun ottaa vaarin Pipsun nooteista.

    • Emäntä on todella kiitollinen alkukesällä saamiinsa matkustusvinkkeihin. Nämä turvavyövaljaat ovat olleet iso apu, kokeilua odottaa sellainen kankainen, verkollinen oleskelukoppa. Emäntä vaan osti vahingossa, krhm, isomman koon kuin oli tarkoitus ja miten sen nyt saa autoon ja pois, on vähän harjoittelussa :-o.
      – Emäntä –
      Tämä kesä on autoilussa ollut oikein hyvä. Me otetaan matkat nyt yllättävän rauhallisesti, sanoo emäntä. Olen samaa mieltä, että minä olen opastajana erinomainen – voisinkin perustaa oman autokoulun. Tapoja pitää oppia, tapoja! Kun minä olen autossa, ei lörpötellä muiden kanssa eikä hyräillä epävireisesti musiikin tahtiin. Tasaista ajoa, pyydän!
      – Pipsu –

  2. Minä olen samaa mieltä Pipsun kanssa tuosta ajotyylin kommentoinnista. Kiertoliittymiä, pysähdyksiä ja kiihdytyksiä pitää välttää – ne ovat kiellettyjä!! Tasainen ajo on OK.

  3. Voi teitä ♥

    Pipsu on äänivarojen käytössä sitten aikalailla Frieden kaltainen. Noottia tulee sangen helposti, ja asiat kailotetaan reippaasti ja kuuluvalla äänellä kaikelle kansalle!

    Mutta imuri ei kyllä sovi kenenkään äänimaailmaan!

    Ja sudenkorentosaalista! Ne on ihmisen mielestä vähän pelottavia. Kissat eivät tiettävästi ole nähneet, vaikka on niitä tässä lähellä lentelemässä.

    • Mitäs sitä kainostelemaan, kun on erinomaista sanottavaa! Minulla on, aina, ja kuulostaapas siltä, että myös Friedellä. Kuulkaa meitä, oi palveluskunta, ja oppikaa nooteistamme!
      – Pipsu –

      Yyyiiiiiiii, imuri, eiiiiii! Miksi kaikki ei voi kehrätä, sehän on kaunein ääni maailmassa?
      – Miiru –

  4. Voi miten reippaita matkailijoita! Ihania! Meillä autoilu aiheuttaa noottimyrskyn, mutta meillä pitääkin matkustaa kopassa. Olisiko turvavyö kissoista sitten kuitenkin mukavampi tapa? Hm…

    Sudenkorennot ovat kyllä kauniita, mutta ehkä nyt yhden voi maistella 😉. Sama juttu perhosten kanssa; itikoita ja kärpäsiä saisi syödä, mutta perhoset pitäisi kuulemma jättää rauhaan, vaikka ne lepattavat niiiin viettelevästi!

    • Mullakin on kopat kissoille, mutta tällä hetkellä käytän niitä lyhyisiin matkoihin (eläinlääkäri tms.). Matka-ajossa nämä turvavyöt ovat olleet kesän aikana erinomainen juttu, kaikkien matkustusmukavuus on parantunut. Ja mikä ihmeellisintä, mestariluikertelija Miiru ei ole vapauttanut itseään näistä turvavyövaljaista. Seuraavaksi kokeilen tuommoista kangashäkkiä, joka ankkuroidaan paikalleen takapenkille auton turvavyöllä, mutta kissat ovat tavallisissa valjaissaan vapaana siellä häkissä. Saattaa sieltäkin silti noottia tulla … :-).

      Tämä on ollut rikas ötökkäkesä, monenmoista on kissojen nenän edestä liihoitellut. Onneksi käpälä ei kaikkeen ehdi mukaan!

  5. Mäkin annan noista ihan samoista asioista noottia! Kumma, kun ei orjat ymmärrä, miten kissojen kanssa pitää ajaa. Ja mulla on vielä tollaset samanlaiset valjaatkin kuin sulla Miiru 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s