Laulellaan meidän lauluja

Kesän lapsiEmäntä kaappasi tällä kertaa tekstin, kurkistellaan vaan täältä olkapään takaa. Naukulassa haastettiin etsimään kissalle sopiva laulu ja pohdiskelujen jälkeen meillä ne on tämmöiset.

Miirun laulu oli alusta alkaen helppo: Katri Helenan esittämä Kesän lapsi. Alkuperäinen säveltäjä ja sanoittaja on kateissa,  tämän tarkempia teostietoja ei osata antaa.

Miiru rakastaa olla ulkona lämpimänä kesäpäivänä, sillä ei todellakaan ole huolen häivää! Tästä laulusta ei edes voinut montaa sanaa muuttaa, niin hyvin se kuvaa Miirua.

Mä unestani taas jo herään kesätuuleen,
ja hyvän olon saan, kun ruuan äänen kuulen.
Kesämieli on taas ihan vallaton.
Mä rakastua niin nyt haluaisin kaikkiin.
Mä odotellut oon niin monen monta päivää.
Nyt kesäloma on, en tunne surun häivää.
Sydän sykkimään, hiiruja etsimään!
Taas elämältä maistuu tää.

Aa kesän lapsi kun oon.
Aa villi luonteeni on.
Aa kesän lapsi mä oon.
Aa poissa huoleni on.

Ja nämä kesäyöt ei niille ole vertaa.
En valjastele, yök, kun juoksen kohti peltoo.
Kesämieli on taas ihan vallaton.
Mä rakastua niin nyt haluaisin kaikkiin.
Ja oman emännän saan turkkiani hoitaan,
mun tekee mieli niin nyt suukko hälle antaa.
Sydän sykkimään! Kiskitys häipyy pois,
ja vapaudessa hypin taas.

Aa kesän lapsi kun oon.
Aa villi luonteeni on.
Aa Musta Miiru mä oon.
Aa viehko häntäni on.

WP_20140919_005Pipsun laulu vei enemmän aikaa. Mikä olisi toisaalta melodinen, samalla salaperäinen, sydämellinen, kiltti ja kaunis? Mielessä soi välillä seikkailuja lupaava Batmanin teema (Nananananaa, Batman! Nanananaa, Batman!); välillä leikkisän nopea Ievan polkka (…ei meitä silloin kiellot haittaa, kun myö tanssimme laiasta laitaan.  Salivili hipput tupput täppyt, äppyt tipput…) tai Paula Koivuniemen omaa tilaa korostava Aikuinen nainen (En vapauttas tahdo riistää;  tahdo en itsenäisyyttäsi kiistää;  sua tarvitsen sydänystäväksi…).

Lopuksi tähän päätyi Tuula Amberlan laulama Lulu  (Jukka Alihanka sekä säv. ja san. Alpo Jaakolan runon pohjalta). Paketti on arvoituksellisen hilpeä ja monimerkityksinen, siinä kai syy  valintaan.

Pipsulla on komea häntä,
Pipsulla on komea häntä,
ja oikein kauniit raidat hienossa hännässä.

Hän aamulla toivottaa hyvää huomenta,
aamulla toivottaa hyvää huomenta,
pienellä hypyllä, polvea puskien.

Muuten hän on niin kuin yksi kissa vain,
hän broiskua rakastaa ja pieniä hiiruja.
Muuten hän on niinkuin yksi kissa vain
hän  leikkiä rakastaa ja pinkkiä palloa.

Pipsulla on kauniit ilmeet,
kun meille poseeraa krevitär pieni.
Ei kiinnosta kameran linssi, silti aina onnistuu.

Normihyrri valtasi Pipsun,
Normihyrri valtasi Pipsun,
kiipeilypuun raukea kestokaunotar.

Muuten hän on niin kuin yksi kissa vain.
Hän raksuja rakastaa ja Vänttisen valjaita.
Muuten hän on niin kuin yksi kissa vain.
Hän ruohoa rouskuttaa ja skoolista lipittää.

Pipsulla on vahva tahto.
Silittää kyllä saa vaan ei pusuttaa,
ilmoitti kissa ja vahvisti tahdon sähisten.

Asiaton oleskelu nenän alla.
Kenenkään siinä ei hyvä olla,
sohvan alta Pipsu kohta kurkistaa.

Muuten hän on niinkuin yksi kissa vain,
hän unia rakastaa ja pehmeitä tyynyjä.
Muuten hän on niinkuin yksi kissa vain,
hän syliä rakastaa ja omia polkuja.

Tänään meillä tämmöistä. Miten siellä viikko sujuu?

– Emäntä –

12 kommenttia artikkeliin ”Laulellaan meidän lauluja

  1. Ihanat laulut! Hyvin bongattu teidän kissoille sopivat. Mulla paineet kasvaa… toiselle ei tuu mitää mieleen, vaikka päässäni aina joku ralli matoileekin… 🙂

    • Kiitos! 😀 toi matoilu on kyllä tän haasteen bonus, pää on kuin levyautomaatti, kun laulelee niitä ehdokaslauluja ja jokuhan sieltä kuitenkin jää illan mittaan soimaaaaaaaaaan….
      – Emäntä –

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s