Palvelijatar, huhuu, missä olet…?!

– Byääähhh…nyyh, nyyh…
– Teye, pikkuinen, mikä on? Kulta?
– Missä oot, ruokahuolto on erilaista! En saa raksuja!!!!
– Teye kulta, oon vielä vähän aikaa työreissussa, kohta nähdään. Nyt on mun määräys, että sulle ei saa hetkeen antaa raksuja. Ne kovettaa mahaa vähän liikaa, sun pitäisi syödä nyt sitä raaka- ja märkäruokaa. Ja juoda vettä.
– Ei. HALUUN raksuja. Meen lakkoon.
– Teye, saat raksuja, jos ne liottaa nesteeseen ja syöt siitä?
– EI.
– Teye? Pupukulta?
– EI.

En syö

Raksu tai ei mitään.

*******
– Pipsukka, sulla on taas ollut lomanen?
– Juu. Kävin vähän naapurien rakennuksia tarkastamassa. Ja hiirikanta piti laskea.
– Eipäs kun harventaa! Minä sain MYYRÄNKIN. En tietty syönyt.
– Miiru, tosi hieno juttu! Pidä vain pihamaat siistinä.
– Emäntä emoinen, koska tuut?
– Aika pian. Ootteko olleet Tirrelle kilttejä?
– Joooo….
– Ootte kunnolla! Ja ette syö kaikkia Teyen ruokia!
– Eiiiii…

IMG_0135

Nuuuh, nuuh…Myyyräää, tuu tänne, myyrääää…

IMG_0146

Huoh. Laske ulos. Tarviin edelleen omaa retriittiä.

*******
– Tirre Tirrukkainen, miten nää pienet on käyttäytyneet?
– Toi uusi on sähikäinen. Se tulee ja moikkaa ja lähtee. Ei kerkeä oikein tajutakaan. Huitukka ja Poika on ennallaan, ihan piis täällä. Minä istun mun isännän vieressä aamukahvilla, saan maitolautasen [ja kinkun…] ja meen sitten omalle shaalilleni nukkumaan. Ai niin, tuo sähikäinen haluaa yöllä nukkua tässä samalla paikalla – käy mulle kunhan ei myllää peittoa ylösalaisin. Mulla on öisin partio- ja vartiovuoro mun mannuilla, tuun sitten aamulla kahvipöytään. Sähikäinen tanssii silloin jo muualla.

IMG_0168

Kato! Tossa se kävi ja lähti. Sillä on pieni, märkä nenä, jolla se nuuhkasee mua. Ja sit se on taas poissa!

– Juhlitaan sitten ensi viikolla, Tirreliini.
– Mitäs kaikkea meillä onkaan?
– Sun emäntä täyttää 80 vuotta. Pienesti jaksamisen mukaan vietetään yhdessä juhlaa kotona.
– Mun emäntä <3!
*******

Pirteitä syyspäiviä kaikille. Tassutelkaa ulkona ja nauttikaa!
– Pipsu, Miiru ja Tirre –

Syökää raksuja, jos saatte. Ne on hyviä!
-Teye –

16 kommenttia artikkeliin ”Palvelijatar, huhuu, missä olet…?!

  1. Ilmiselvästi kolmea eri sukupolvea: nuori, aikuinen ja kypsä aikuinen! Miten mä alankin sympatiseerata tota Tirree.. johtusko omasta 50+ -iästä…eikai! Mähän tunnen olevani NUORI! Edelleen.
    Huitukka, hih 😀

    • Tirre on kissamatriarkka <3, pitää lauman kurissa ja järjestyksessä. 🙂 Samalla hoitaa ihmisten surut ja murheet ja onneksi myös ilot, kehrää ja lohduttaa. Sitten nuo nuoremmat tulee sopivasti perässä, ilahduttavat innokkuudellaan, oppivat vanhemmaltaan. Rauha maassa :-).
      – Emäntä –

  2. Voi, teidän ihminen on reissussa! Kurjaa! Mutta kyllä te pärjäätte! Olkaa kiltisti ja syökää hyvin, se kissan tiellä pitää! Ootte ihan hurjan hienoja kissoja! Niin ja onnea tulevalla syntymäpäiväsankarille! ~Me kaikki

    Olen muuten joskus ollut kuulevinani, että kissalle ei olisi hyvä liottaa raksuja, koska raksuissa on kasvisperäisiä aineksia, ja liotessaan niihin voi tulla sellaisia ruokamyrkytysbakteereja, jotka pystyy kissaan. Tavallisestihan kissa ei ihan helposti ruokamyrkytystä saa. Enkä tiedä kyllä sitäkään pitääkö paikkaansa ollenkaan, lähdekritiikkiä saa harrastaa 😀 ~Henna

    • Heips,
      hyvä huomio nuo liotetut raksut, piti alkaa ihan tutkimaan asiaa. Kysyin eläinlääkäriltä asiasta ja hän selitti, että jos raksut antaa pian nesteeseen laittamisen jälkeen, siitä ei ole huolta, mutta ehkä saattaisi olla mahdollisuus bakteeritartuntaan, jos raksut on likoamassa avonaisessa astiassa yön yli. – Teyen kohdallahan kävi niin :-D, että Teye (kuten ei Pipsu eikä Miirukaan) suostu syömään mitään kasteltuja raksuja. Raksut raksuina ja neste nesteenä :-D.
      – Emäntä –

  3. Toivottavasti emo tulee nyt pian kotiin! 🙂 Ei saa Nuppukaan enää raksuja, joten se lähettää sympatisoivat terkut Teyelle! Onneksi voi löytyä uusia, yllättäviäkin herkkuja, jotka suorastaan vievät kielen mennessään. Niin kuin ne Nupun lihaklöntit, joiden perään mihhataan yhtä hurjana kuin ennen raksujen. 😀

    • Emo on palautunut! Vaan on meillä aika kiireistä matkustamista ollut, huhhuh, jospa alkaisi elämä rauhoittua. Teyen raksuasia tosiaan meni niin, että typykkä oli sen verran päättäväinen, että pieni mitallinen raksuja tulee päivittäin. Ilman nesteitä :-).

  4. Oma retriitti on varmaan Pipsu varmaan välillä tarpeen sinulla. Mutta ne raksut; ne on maailman parasta ruokaa! Ilman niitä aloittaisin ihan varmana lakon!

  5. Hei Teye, unoha ne raksut vaan, kunnon lihaa popsit niin kasvat isoks ja vahvaks. Mä en oo enää pitkään aikaan syöny yhtään raksuja eikä oo enää yhtään ees ikävä niitä.
    -Pena

    • Mut Pipsu ja Miiru meni ulos enkä minä saa mennä sinne, byäääh! Onneksi Tirre on päivisin sisällä, niin käyn aina tökkäämässä sitä nenällä. Mut on jo kaikki palanneet kotiin, nyt on paljon rallittelua <3!
      – Teye –

    • Mulla on vain yksi merkki, jota syön. Ja sain tahtoni läpi, hahaa! Mut kiitos tarjouksesta, oisin ottanut ne sun, jos mun emäntä olisi jatkanut ryppyilyään. Mut jos tosiaan on pahoja raksuja, yfff, ni pois vain. Siksi minäkin oon tarkka niistä mun raksuista, ettei ujuteta jotakin muuta merkkiä tilalle. Ihmiset kokeilee kaikkia jujuja!
      – Teye –

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s