Eka joulu

Merry Christmas

– Teijukka? Mitä kuuluu, miten joulu on sujunut?
– Njaaa…, kiirettä on pitänyt. Olen valvonut Tirren emännän saapumisen kotilomallle, rosollin teon, kinkunpaiston ja laatikoiden lämmityksen. Niin, ja sillin paloittelun, se oli jännää.
– Mites muuten?
– Pipsu tuli kotiin naapurista, se on enää vain vähän vihainen sulle. Nyt syö ja nukkuu. Se menee aina karkuun mua muualle nukkumaan, vaikka minä haluan vain ihailla sitä, se on mun kauneusidoli.
– Entäs Miiru?

– Rrrrrrrrakastan Miirua <3, se on kaikista ihanin kissa, huoh <3. Miiru on aina yöt mun kanssa sisällä, me nukutaan samassa huoneessa.

– Teye, oisko jotain, mitä haluaisit kertoa mulle?
– Kana! Pipsu sanoi, että sulta pitää muistaa pyytää tuliaisiksi kana.
– Eikun ehkä jotain joulukuuseen liittyvää?
– No joo… se ehkä vähän kaatui, kun kiipesin katsomaan, mikä se on. Mutta ei mulle käynyt mitään!
– Se on hyvä, Teijukka, että oot kunnossa, kuusikin kuulemma selvisi. Sovitaanko, että tästä eteenpäin katsot vain sitä kuusta? Ja oksia voit kyllä haistella.
– Joo, sopii. Mulla onkin muita kiireitä, kun mun pitää tehdä kaikkia jouluhommia Tirren isännän kanssa ja sitten leikkiä Tirren emännän kanssa. Ja kaikki tykkää, kun oon kova kehräämään. Oon semmoinen ”jouluilo”, sanovat.
– Voi hyvin, Teijukka, sano terveisiä kaikille ja että soittelen Pipsun, Miirun ja Tirren kanssa myöhemmin. On vähän ikävä teitä.
– Joojoo, moikka!

15 kommenttia artikkeliin ”Eka joulu

  1. Teye, noin voi käydä kenelle tahansa kun on kuusiasioista kyse! Mullekin on käynyt. Kaksi kertaa. Niin että älä siitä huoli, mutta ole varovainen kumminkin!

      • Joo, voi tulla toistekin. Koivuista ei tiedetä. Niitä on ulkona kyllä, ja ne kestää kiivetä, tosin ei saa kuulemma liian ylös! Sisätiloissa en ole koskaan nähnyt koivua, mutta jos Pipsu, Miiru ja Tirre (varsinkin Tirre!) sanoo että voi olla koivu sisällä, niin sitten voi olla. Ne tietää!

  2. Oi oi , kyllä ne kuuset on herkkiä kaatumaan 😉 Me ei saatu kun semmonen pikkunen kuusi ja sekin niin ylös jonne ei päästä .

    Hyvää joulun ajan jatkoa ja mukavaa Tapaninpäivää !

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s