Miten meni?

– Hyvää uutta vuotta, kissakullat! Mites teillä meni viime yö?  Mites sulla, Miiru?
– Tirren isäntä otti meidät sisällä hyvissä ajoin aattona. Vähänkö oli tylsää! Mulla ois ollut kaikkia tarkastusmatkoja ja ruohotupsuja ja sitten olis  moukunakisa naapurin kissan kanssa ja piti tulla _sisälle_.
– Se on teidän oman hyvinvointinne takia. Ihmiset räjäyttelee ja paukuttaa läpi yön, on kauhea melu.
– No joo. Me syötiin ekaks hyvin. Oot kyllä hyvät lihat, emoinen, meille laittanut pakastimeen, syödään aina viimeistä murua myöten.
– Mukava kuulla, että maittaa.
– Mut Pipsu ei siis tullut sisälle. Se haluaa olla siellä naapurissa aina jonkun aikaa ja sit vasta tulee kotiin. Syö ja nukkuu sit tosi sikeesti kotona ennenkuin lähtee taas reissuun.
– Joo, mut se on kuitenkin hyvä, et Pipsu tulee säännöllisesti aina kotiin. Ja naapuri tietää, että Pipsua pitää komentaa, jos se tekis jotain luvatonta siellä.
– Tuo Tirren isäntä osaa silittää mua hyvin. Haluan aina joka ilta istua  sen sylissä.
– Hienosti tehty, Miiru! Puspus, oot rakas <3! Kerro terkkuja Pipsulle ja Tirrelle. Mites Teye, pyydätkö Sähikäisen puhelimeen?
*******
– Teye.
– Mites sun eka uudenvuodenyö meni, pelottiko?
– Miiru ja Tirre meni kellariin nukkumaan, mut minä en!  Minä istuin mun kiipeilypuussa  ja katsoin niitä valojuttuja. Huisia! Tirren isäntä ihan ihmetteli, kun mua ei yhtään se pauke hätkäyttänyt.
– Teijukka, sulla oli tässä joulun ja uudenvuoden välillä sun eka kiimakin?
– Sitäkö se oli? Huusin ihan kamalasti vajaan viikon ja kuljin ympäri taloa. Mut nyt se meni jo ohi.
– Se on kyllä hyvä. Me ei mietitä pennuttamisasioita vielä pitkään aikaan.
– Okei, moikka! Meen kiipeilemään!

Uusi vuosi

Mikä pauke? Mua ei yhtään pelottanut, katsoin ikkunasta ja sit leikin, ihan parasta hommaa!

22 kommenttia artikkeliin ”Miten meni?

    • Kiitos! Meillä on kyllä hirrrrrmuisesti kaikkea tekemistä, mutta kun toi emoemoinen haluaa jutella meille. Ymmärretään kyllä sitä, mekin kaivattais meitä, me ollaan niiin ihania <3!
      – Miiru –

  1. Onnea Teyelle 😉

    Hyvä ettei pelottanut uutena vuotena! Tosin vähän kyllä huolettaisi Pipsun pitkät ulkoilut. Toivottavasti teidän emoinen tulee kohta kotiin sieltä kaukomailta, johan teillä varmaan on kaikilla ikävä!

    • Mulla on kaikkea auttamishommeleita, emoinen voi olla siellä ihan huoletta. Minä autan Tirren isäntää. Oli kyllä kova homma se huutamisviikko, oon nyt kuulemma ”aikuinen”. Mitä lie sekin?
      – Teye –

      Mun täytyy hieman ottaa lepoa Sähikäisestä, käy ihan korviin. Ja sitten se haluaa olla mua (vähän liian) lähellä.
      – Pipsu –

  2. MOI! Ei kaikkii pelotakaan paukkeet ja rakettihommat. Me vähän kateltiin ikkunasta mut kyllästyttiin sitte, nukkuakin kun voi.

    Viettäkää hieno alkanut vuosi!

  3. Oikein mukavaa alkanutta uutta vuotta koko poppoolle ! 🙂

    Täälläkin kovasti raketit paukkui ja poksahteli uudenvuoden aattona mutta ei me oltu peloissaan ollenkaan, katseltiin vaan ihmeissään 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s