Pakkasten aikaan

– Moikka, Tirrukka! Miten olet jaksellut kun on ollut niin kovat pakkaset?
– Tjah, en ole antanut häiritä. Illalla ulos reippailemaan reviiri läpi,  aamulla sisälle, maitohömpsyt isännän vieressä tuolilla ja sitten nukkumaan.
– Oot kyllä sisukas kissa.
– Jepppp. Penskankin kanssa on nyt käyty läpi, kuka tätä taloa johtaa, joten eipä valittamista. Mutta voisit kyllä kohta hakea nämä taas pois?
– Joo, kestä kuitenkin vähän aikaa vielä. Ota  vierailuveroa niitten ruokalautasilta?
– Njäääh, ei tartte, mulla on paremmat omat eväät, punaista maitoa ja silleen. Nää syö jotain terveysraksuja. Ai niin, ja muistaessani sanon, että voit viedä sen typerän furminaattorin mennessäsi pois. Minuun ei sillä vimpaimella kosketa. Ainoastaan mun emäntä saa harjata mua!
– Tirre-kiltti, pitäis kammata sun turkkia, helpottais sua itteeskin.
– Ei.  Nyt meen nukkumaan, tsau!

Päiväunet 1

Tirre: Ahh, päiväunet <3!

*****
– Miiru-kultamuru, muiskis!
– Koskas tuut takas?
– Vähän vielä menee. Onko kaikki hyvin? Syötkö ruokaa ja tuutko kiltisti sisälle yöksi?
– Joo, palvelu pelaa täällä, ei moittimista.
– Kuulin, että aina iltaisin meet siliteltäväksi Tirren isännän syliin? Ihan niinkuin  tavallisesti kotioloissakin tuut mun syliin?
– Täällä on ihan hyvä, mut tuu silti kohta takas?
– Oon niin ylpee susta,  oot kaikinpuolin käyttäytynyt hienosti. Voi hyvin!

Päiväunet 2

Miiru: Tää on talon suosituimpia nukkupaikkoja. Mä voin olla tässä öisin, kun Tirre on reviirireissuilla. Ja sit päivällä kun mä oon ulkona, niin Tirre nukkuu tässä. Win-win.

*****
– Teijuliini? Kulta?
– Oon kiipeilemässä, oliks sulla jotain?
– Oot kuulemma kipaissut ulkona?
– Livistin ovenraosta. Kolme eri kertaa, hahaa!
– Onneksi ne oli lyhyitä visiittejä, senkin sähikäinen. Ekalla kerralla kiersit talon kivijalan; tokalla kerralla muistit nopeasti, että sisävessa onkin kiva juttu pakkasella ja kolmannella kerralla oli lunta niin paljon, ettei sua huvittanutkaan jatkaa portailta eteenpäin.
– Jotenkin noin se varmaan meni.
– Teijukka, mikäs sun uusi harrastus on?
– Osaan avata ovet kahvasta painamalla! Pääsen kellariin ja eteiseen.
– Kuulin, että  Tirren isäntä on joutunut kääntämään ovenkahvat ylöspäin, kun oot niin innostunut tästä jutusta.
– Joo. Mut mun pitää taas kiipeillä, moikka!

Mallisuoritus

Teye: Mulla ei oo musta nyt uutta kuvaa,  mut tästä näätte mallia,  miten kiipeillään. Ylösalasylösalasylösalas nopeeeeeesti.

*****

– Pipsu-ihanainen, muruliini! Aiheutit mulle sydämentykytystä. Olit aika pitkään poissa ja oli niin hirveät pakkaset.
– Mut emoinen, oon sanonut, et tarviin omaa tilaa aina välillä. Meen lomaselle naapuriin, siellä on navetan parvi, olkia ja hiiruja.
– Pipsuliini,  Miirukin tulee joka ilta kotiin nukkumaan.
– Kamoon. Oon nyt tässä.
– Niin ootkin <3! Ja kuulinkin, et sulla on kaikki hyvin, turkki ja käpälät ja  korvat ja kaikki kunnossa. Oot rakas <3! [Pipsu joutuu nyt silti kotiarestiin.  – Emoinen –]
– Joo joo. Ruokaa, pliis?

Tärkeysjärjestys

Pipsu:  Alkupalat tästä ja jos sitten avataan kanapurkki, otetaan aloeveralla. Onko broilerinfile jo sulamassa? Mutta ei mitään jauhelihaa minulle, vain kokonaisia lihapaloja, kiitos!

Kotona 1

Pipsu: Muutaman päivän unet on kyllä tarpeen.

Kotona 2

Pipsu: Onneksi emoemoinen ei oo tässä pyörimässä ja viemässä tilaa niin voi nukkua rauhassa. Jotain hyvää tämmöisestä luvattomasta poissaolosta. Mut tuu silti kohta takas?

Hyviä unia päivin ja öin!
– Tirre, Miiru ja Pipsu –

Mut voi kiipeilläkin.
– Teye –

(Kuvat syksyn 2015 satoa.)

9 kommenttia artikkeliin ”Pakkasten aikaan

    • Mun lempiasento <3. Ainakin kerran päivään pitää ottaa unet selällään, mielellään jos emoinen silittelis samalla.
      – Miiru –
      Mua ei enää lasketa ulos, niiiiiin väärin!
      – Pipsu –

    • Nyt on kyllä rauhallista nukkua, kun kukaan ei änge tänne kissanpetiin meidän kanssa. Ei ymmärretä aina emoista, miksi se haluaa meidän kanssa samaan nukkupaikkaan?
      – Pipsu ja Miiru –
      Täällä voi juosta sisällä lujaaaaa!
      – Teye –

  1. Voi sentään, teillä onkin kaikenlaista! Hurjaa että ulkoilette noin kylmällä, mutta Pipsun kyllä pitäisi pysyä kotona ja Teye EI saa karkailla! Miiru ja Tirre on kilttejä, kun on säännöllinen yö- ja päiväelämä heillä. Ymmärretään kyllä sekin, että Emoista jo kaivataan kotiin, on ollut pitkä reissu 😮

    (Tassut ❤ Vaaleanpunaiset pohjat ja valkoiset sukat ❤ Puspuspus)

      • Tuota ulkoiluhommaa sun Teye täytyy kyllä kysyä teidän Emoiselta ja ehkä Miirukin osaisi vastata. Tirre osaa kyllä. Kun siinä on sellainen juttu, että Tirre ja Miiru ei voi saada pentuja, mutta sinä voit. Siksi sun ei sovi kuljeskella missä vain. Miiru on turvallinen poikakaveri sulle, mutta kaikki ei ole. Nuorten naisten pitää olla tarkkana!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s